بمبهای شیمیایی

بمبهای شیمیایی
سلام خدمت همه دوستان از اينکه قابل دونستيد و به اينجا اومديد متشکريم

ابزار ساخت متن هاي متحرک

see you

     از نامه سیاه نترسم که روز حشر

                                                               با فیض لطف او صد از این نامه طی کنم


لطفا از تمام مطالب دیدن کنید و نظر بدهید


فروشگاه

کارگزاری ها



آخرين ارسال هاي انجمن
عنوان مطلب تعداد پاسخ ها تعداد بازديد ها آخرين پست دهنده
ساخت سایت شرکتی 1 195 sahar22
هوشمندانه انتخاب کنید 0 77 mohsenrazi
خرید واحد 1 89 sahar22
در اجاره آپارتمان مبله در تهران دقت کنید 40 3688 tehran_apartment
قیمت درب ضد سرقت + فروش ویژه 0 76 nzri
اهمیت استفاده از میلگرد در صنعت ساخت و ساز 1 248 sahar22
وصل سرم در کرج، انجام تزریقات عضلانی در کرج 0 95 nzri
انتخاب درست 0 101 sahar22

ابزارها یا موادی شیمیایی هستند که به وسیله آنها مثلاً با انفجار بمبی که حاوی مواد سمی و یا شیمیایی هستند انسان ها و یا سربازان دشمن را هدف قرار می دهند که به آن مواد آلوده می شوند و به انواع بیماریها و یا بیماری های مخصوص به همان مواد دچار می شوند.

● مقدمه

ابزارها یا موادی شیمیایی هستند که به وسیله آنها مثلاً با انفجار بمبی که حاوی مواد سمی و یا شیمیایی هستند انسان ها و یا سربازان دشمن را هدف قرار می دهند که به آن مواد آلوده می شوند و به انواع بیماریها و یا بیماری های مخصوص به همان مواد دچار می شوند.اسلحه شیمیایی به آن دسته از جنگ افزارها گفته می شود که در آنها یک یا چند ماده شیمیایی برای کشتن و یا ناتوان کردن انسان ها به کار می رود. ماده شیمیایی را در مخزن هایی کوچک یا بزرگ انبار می کنند که به وسیله انسان یا وسیله ای موتوری حمل می شود و پس از شلیک و انفجار ماده شیمیایی را می پراکند. با راکت یا هواپیما هم آن مخزن ها را پرتاب می کنند.

تاریخچه:نخستین بار در جنگ جهانی اول این جنگ افزار به کار برده شده است. در جنگ جهانی دوم کاربرد چندانی نیافته است اما در جنگ ویتنام نیروهای آمریکایی آن را بسیار گسترده به کار می برده اند که بمب های آتش زای ناپالم (اغلب بنزین ژلاتینه شده... تا به هدف بچسبد و بهتر بسوزاند) معروف ترین آن ها بوده است.

جنگ افزارهای شیمیایی را می توان به جنگ افزارهای دارای سم های چشمی، بینی و دهانی، ریه ای و یا پوستی تقسیم کرد، بسته به آن که به کدامیک از اندام ها تأثیر می گذارد. برخی از گونه های عصبی آن کشنده است و بسیار زود انسان ها را از پا در می آورد، برخی دیگر تنها برای مدتی کوتاه یا بلند ناتوان می سازد. برخی از گونه های آن اگرچه کشنده نیست اما ناتوانی های جسمی ماندگار پدید می آورد و زندگانی را بسیار سخت می کند. گونه هایی از آن در افزارهای پلیس ضد شورش هم به کار برده شده است و اعتراض های گسترده ای به دنبال آورده است.جنگ افزارهای شیمیایی مانند بمب های اتمی و میکروبی در رده سلاح کشتار جمعی رده بندی می شود و کوشش نیروهای ضد جنگ و صلح خواه و سازمان های مدنی و شهروندی همواره برای ممنوع ساختن آن ها بوده است. ۱۳۷ دولت در سال ۱۹۹۳ پیمانی را امضا کردند که تکامل، تولید و انبار کردن جنگ افزارهای شیمیایی را ممنوع می کرد و از دولت ها می خواست در یک دوره ده ساله، یعنی تا سال ۲۰۰۳، همه جنگ افزارهای شیمیایی انبار شده را نابود سازند.حکومت صدام در جنگ عراق و ایران این گونه جنگ افزار برای کشتار جمعی را نه تنها در آوردگاه ها برای کشتن سربازان بلکه در روستاها و شهرها نیز به کار می گرفت .امروزه انتشار دستورهای ساخت و انبار کردن جنگ افزارهای شیمیایی کاری جنایت کارانه است و انساندوستان نگران دستیابی تروریست ها و آدم کشان به چنان جنگ افزارها هستند.

● بمب های شیمیایی

یافته های پرتو نگاری قفسه سینه در جانبازان شیمیایی استان گیلان سابقه و هدف: گاز خردل یک جنگ افزار غیر انسانی است که توسط رژیم عراق به کرات در طی جنگ ایران و عراق علیه ایران بکار برده شد. گاز خردل عوارض مختلفی است که عارضه ریوی شایع ترین عارضه آن است. با توجه به اینکه باقی ماندن عوارض ریوی آن به شکل مزمن شایع است و از آنجائیکه برای شناخت عوارض ریوی راههای مختلفی وجود دارد، بر آن شدیم که یافته های پرتونگاری قفسه سینه این افراد را مورد مطالعه قرار دهیم . مواد و روشها: از ۱۰۱۷ مورد مصدوم شیمیایی، ۲۳۱ مورد که سابقه تماس آنها با گاز خردل تأیید شده و شواهدی از بیماری ریوی داشته، انتخاب شدند.

برای بیماران (C xray) PA Chest X Ray استاندارد درخواست شد و اسپیرومتری بعمل آمد. سپس نتایج با اتسفاده از آزمون های مذکور کای دو و فیشر تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: میانگین سنی افراد مورد بررسی ۱۸/۳۲ سال بوده که بطور متوسط ۰۴/۱۱۰ ماه از زمان مصدوم شدن آنها می گذشت . یافته های غیر طبیعی گرافی سینه این افراد، در چهار میدان مورد بررسی قرار گرفت که بیشترین یافته ها به ترتیب در میدان ریوی ، نافها، سینوس های جنبی و قلب و مدیاستن وجود داشت. در میدان ریو، یافته های غیر اختصاصی شامل افزایش مارکینگ، برونشکتازی، ضخیم شدن اطراف برونش، پرهوایی و برجستگی ناف چپ و برجستگی ناف راست بود. بیشترین یافته های در سینوس جنبی به ترتیب شامل Blunt شدن سینوس جنبی دو طرف ، چپ و راست بود. یافته های غیر طبیعی قلب و مدیاستن، شامل برجستگی قوس آئورت و بزرگی قلب بود. نتیجه گیری: ارتباط معنی داری بین یافته های غیر طبیعی در قلب و مدیاستن و افزایش سن، که نشان دهنده این است که یافته های غیر طبیعی در این میدان می تواند ناشی از تغییرات Senile باشد (۰۰۰۱/۰P





طبقه بندي: متفرقه،
برچسب ها:بمبهای شیمیایی،
امتياز : :: نتيجه : 1 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5
تعداد بازديد مطلب : 665

[ دوشنبه 26 اسفند 1392 ] [ 11:20 ] [ گلبرگ ]

[ نظرات (0) ]

خوش آمدید

برای دیدن مطالب بیشتر به صفحه بعد بروید

دانلود مقاله
این مجموعه شامل  28 فایل پی دی اِف است که شامل حل تمرین های فصول یک تا چهار کتاب Thoughts and Notions است (یعنی از اول کتاب تا آخر صفحه 149 کتاب). جواب های هر درس به صورت مجزا در یک فایل پی دی اِف قرار گرفته است. فایل ها با کیفیت هستند و پاسخ ها کاملا صحیح و مستند و توسط استاد باتجربه دانشگاهی پاسخ داده شده اند. پاسخنامه از فصل های زیر تهیه شده است: Unit One: Inventions Unit ...
دسته بندی: دانشجویی تعداد صفحات: 12 حجم فایل : 470 کیلوبایت فرمت فایل دانلودی:  zip فرمت فایل اصلی:   word و pdf   توضیحات درباره محصول :      - فرم های تکمیل شده کاربینی رشته حسابداری علمی کاربردی با تمام جزئیات      - بدون نیاز به مراجعه به محل کاربینی و بازدید از آن      - قابل استفاده برای همه گرای ...
مجله اينترنتي دانستني ها ، عکس عاشقانه جديد ، اس ام اس هاي عاشقانه
از ما حمايت کنيد
به s-e-you امتياز دهيد